even voorstellen

Als nieuw lid van dit forum, zouden wij het erg prettig vinden als u zich aan ons voorsteld, zodat wij weten wie er met ons meekijkt naar onze berichtjes en de foto's van onze kindjes :) !

Moderators: vera, jits27, wendy

Plaats reactie
madelon (mama van Jicho)
Berichten: 1
Lid geworden op: di jun 20, 2006 7:43 am

even voorstellen

Bericht door madelon (mama van Jicho) » di jun 20, 2006 9:48 am

Hoi allemaal!
Ik ben Madelon van Sprundel, mama van Jicho. Jicho is onze grote lilliputter (wij gebruiken wel gewoon dit woord, sorry voor iedereen die daar problemen mee heeft). Jicho is nu 3 jaar en een uitzonderlijke doodgewone jongen, dwz hij is heel bijzonder maar dat heeft niks met zijn achondroplasie te maken. Ik weet nog niet of ik veel behoefte heb aan contact met andere ouders van achondroplasten, want wij zijn nog in de fase, dat we onbezorgd (voor zover dat mogelijk is als ouder zijnde) van ons kind genieten. Problemen hebben we nog niet gehad en verwacht ik voorlopig ook niet. Wel wil ik af en toe eens kunnen lezen of er meer ouders zijn die net zo nuchter met achondroplasie omgaan als wij. Vooralsnog heb ik die ervaring nl niet...............[/img]

Gebruikersavatar
wendy
Site Admin
Berichten: 259
Lid geworden op: di jan 18, 2005 3:50 pm

Bericht door wendy » di jun 20, 2006 10:26 am

Hoi Madelon,

Welkom hier, en lees maar lekker mee hoor :)
Iedereen gaat er op zijn eigen manier mee om hé. Ik vind het fijn dat je je hier voorstelt.

Wij gebruiken idd niet het woord Lilliputter, en dat komt doordat ik weet dat volwassen mensen met achondroplasie dit absoluut niet op prijs stellen, en daar wil ik gewoon rekening mee houden.
Lijkt me voor Myrthe overigens ook niet leuk als ze later Lilliputter, Dwerg, Kleintje, Onderdeur of wat dan ook genoemd gaat worden.

Wij (Chris en ik) zijn er op zich ook vrij nuchter onder hoor, met het verschil dat wij wel behoefte hebben aan het delen van gevoelens en info met andere ouders. Nuchter in de zin van; wij accepteren Myrthe helemaal zoals ze is, en maken er geen probleem van zeg maar...ze is voor ons ook net zo normaal als ieder ander kind.
Ook wij genieten momenteel nog heel onbezorgd van Myrthe.
Ik denk af en toe alleen aan de puberteit waarin ze (maar dat zal ieder kind hebben, lang, kort, klein, dik of dun..) het misschien wel moeilijk zal gaan krijgen, maar dat duurt nog zóóó lang :)

Oeps, moet gaan, heb om 13.30u een afspraak!! Rennen!!!!
Groetjes van Wendy, mama van Myrthe (19-08-2003)

cindy33
Berichten: 13
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 12:12 pm

Bericht door cindy33 » di nov 13, 2007 2:36 pm

hoi, ik ben er ook nuchter onder hoor maar het woord lilliputter gebruiken wij ook niet gewoon omdat het in belgie eigenlijk niet word gebruikt.hier noemen ze het dwerggroei . Voor de rest ben ik het eens met de mama van myrthe ze gaan al genoeg naar onze kinderen kijken en dingen zeggen die kwetesend overkomen . Zo hebben ze op het werk van mijn man al gezegt ooo jonathan gaat aardbeien plukken neem zijn ladder maar mee .

Plaats reactie