Tante van tweeling met achondroplasie

Als nieuw lid van dit forum, zouden wij het erg prettig vinden als u zich aan ons voorsteld, zodat wij weten wie er met ons meekijkt naar onze berichtjes en de foto's van onze kindjes :) !

Moderators: vera, jits27, wendy

Plaats reactie
Zus
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jul 04, 2008 9:01 am

Tante van tweeling met achondroplasie

Bericht door Zus » ma jul 07, 2008 12:32 pm

Hallo allemaal,
Ik ben tante geworden van een tweeling meisjes Sanne & Sophie 2 juni 08 met Achondroplasie waar we heel er van geschrokken zijn , ik ben erg betrokken bij mijn zusje en haar kinderen , ze heeft nog twee zonen Stefan 7 jaar en Milan bijna 2 jaar . Ben bij alle bevallingen geweest . We zijn wat aan het rond neuzen op het internet en heb net emails gestuurd naar haar om ook hier op te komen want dat zal haar goed doen om wat met lotgenoten te kunnen praten .
Ik vraag me wel af zijn er meer tweelingen bekend hier ? Sanne & Sophie zijn eeneiig , het zijn echt prachtige meisjes.

Ik ben zelf 43 jaar en gelukkig al 25 jaar getrouwd met een lieve man en een zoon van 23 en dochter van 21 jaar en ben gastouder en we wonen in Friesland ( Lemmer ) mijn zusje : Angelique ook .
We hopen hier veel informatie te vinden voor de meisjes en contacten te krijgen met de mensen als dat mogelijk is en alle informatie is natuurlijk al welkom .
Alvast erg bedankt

Liefs Zus en groet uit Lemmer


Gebruikersavatar
Esthervd
Berichten: 29
Lid geworden op: di okt 24, 2006 9:23 am

Re: Tante van tweeling met achondroplasie

Bericht door Esthervd » ma jul 07, 2008 5:31 pm

Hallo zus,

Allereerst gefeliciteerd met je 2 nichtjes! Ik heb een zoontje van 21 maanden met achondroplasie. Ik kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn, dat hebben de meeste ouders/familie in eerste instantie, maar het is niet minder leuk hoor alleen anders!

Ik ken verder geen tweelingen met AP, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Als ze er wel zijn zal iemand hier op het forum dit vast wel weten. Wellicht is het voor de meiden zelf wel leuk dat ze allebei AP hebben, ze kunnen elkaar steunen en hebben later dezelfde problemen. Wellicht kan je nog kijken op http://www.bvkm.nl of daar een oproep plaatsen.

Geniet van ze! En welkom op dit forum.

PS mocht je verder nog vragen hebben, dan horen we het wel.
Groetjes
Erik & Esther

papa en mama van Femke (13/11/2004) en Bastiaan (29/09/2006)

Anja
Berichten: 17
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 3:14 pm

Re: Tante van tweeling met achondroplasie

Bericht door Anja » di jul 08, 2008 8:22 am

Dikke proficiat met je 2 nichtjes.
Ook ik ken geen tweeling met achondroplasie. Ik denk dat dit vrij uniek is.
Geniet vooral van de meisjes. Ik denk ook wel dat ze later enorm veel steun aan elkaar gaan hebben. Wat toch
al een hele grote geruststelling is.

Groetjes
Anja
Mama van Wouter en Pieter.

Gebruikersavatar
Vera2
Berichten: 137
Lid geworden op: zo aug 13, 2006 12:10 pm

Re: Tante van tweeling met achondroplasie

Bericht door Vera2 » di jul 08, 2008 9:51 pm

Wat ben jij een lieve tante.
En natuurlijk zijn jullie geschrokken, dat zijn we allemaal. Ik hoop dat het goed gaat met jouw twee nichtjes.

Een tweeling. Volgens mij is dat wel vrij uniek. Daar heb je op dit moment niets aan, ik kan me voorstellen dat jullie vooral behoefte hebben aan lotgenoten, maar hopelijk vind je hier evengoed vragen op jouw antwoorden.
En, maar waarcshijnlijk heb je dit zelf ookal bedacht, Sanne en Sophie hebben in ieder geval elkaar als het gaat om begrip en steun. Wat ik begrijp is het voor veel (jongere) leden van bijvoorbeeld de BVKM iedere keer weer ontzettend fijn om met leeftijdsgenootjes van gelijke lengte om te gaan, om te weten dat ze neit de enige zijn. Dat de herkenning zo'n goed gevoel geeft. Sophie en Sanne zullen die herkenning dagelijks hebben, en niet alleen staan. Soms dubbel zwaar, maar voor hun mogelijkerwijs ook dubbel troostend.

Nogmaals, welkom en hopelijk kunnen jij en jouw zus hier jullie ei kwijt. Schroom niet!
Liefs, Vera
(trotse mamma van Anouk, 21-07-2004)

Kijk ook eens op Anouk's website; http://www.anoukswereld.nl

Zus
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jul 04, 2008 9:01 am

Re: Tante van tweeling met achondroplasie

Bericht door Zus » wo jul 09, 2008 10:45 am

Erg bedankt voor jullie lieve reacties,

Mijn zusje is er ook al op gekomen zag ik dat is mooi , als
jullie evt intresse hebben in foto"s van de mooie prachtige
meiden Sanne & Sophie en hun grote broers dan staan ze ook op
mijn HYVES onder gewoon mijn naam Zus Droesbeke ,
weet niet of hier foto"s geplaats kunnen worden ???
Ik hoor het wel

Liefs Zus

Anja
Berichten: 17
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 3:14 pm

Re: Tante van tweeling met achondroplasie

Bericht door Anja » do jul 10, 2008 12:03 pm

Prachtige meisjes! Op zo'n 2 ben je toch gewoon verliefd!

PROFICIAT!!!!
Mama van Wouter en Pieter.

Plaats reactie