ik heb een vraag over kinderbijslag

Als nieuw lid van dit forum, zouden wij het erg prettig vinden als u zich aan ons voorsteld, zodat wij weten wie er met ons meekijkt naar onze berichtjes en de foto's van onze kindjes :) !

Moderators: vera, jits27, wendy

Plaats reactie
angelique
Berichten: 7
Lid geworden op: di jul 08, 2008 8:53 am

ik heb een vraag over kinderbijslag

Bericht door angelique » do aug 28, 2008 8:33 pm

ik ben de moeder van sanne en sophie die hebben ook achondroplasie nu heb ik een vraag over het kinderbijslag is het nu zo als je kindjes dit hebben en een perperking hebben straks met dingen datje recht hebt op dubbele kinderbijslag of weten jullie daar niks van want ieder euro is mee genomen zeker met een tweeling stuur even een berichje terug groetjes Angelique.

moontje
Berichten: 42
Lid geworden op: wo dec 14, 2005 8:42 pm

Re: ik heb een vraag over kinderbijslag

Bericht door moontje » vr aug 29, 2008 5:36 pm

hoi hoi,

mitch heeft de tog regeling. dat kun je even inforemeren of ze daar recht op hebben want mitch heeft meerdere dingen dan alleen achondroplasie. en het is vanaf drie jaar. dat is een dubbele kinderebijslag.
groetjes monique

angelique
Berichten: 7
Lid geworden op: di jul 08, 2008 8:53 am

Re: ik heb een vraag over kinderbijslag

Bericht door angelique » vr aug 29, 2008 6:42 pm

hoi moontje wat heeft hij dan meer dan achondroplasie en wat is tog dus je heb dubbelen kinderbijslag hoe oud is jullie zoontje dan zal ons dochtertjes er ook recht op hebben voor dubbelen kinderbijslag stuur even een berichtje terug bedankt groetjes Angelique.

moontje
Berichten: 42
Lid geworden op: wo dec 14, 2005 8:42 pm

Re: ik heb een vraag over kinderbijslag

Bericht door moontje » zo aug 31, 2008 5:34 pm

hoi hoi,

mitch heeft een tracheacanule (hij ademt door zijn keel) en heeft nachtelijke beademing dus hij valt onder kinderen met handicap. tog is een extraatje voor ouders met kinderen met een handicap. je zou kunnen kijken op http://www.tog.nl.
mitch is bijna 4 jaar.
groetjes monique

Beerman Leen
Berichten: 2
Lid geworden op: ma okt 22, 2007 7:14 pm

Re: ik heb een vraag over kinderbijslag

Bericht door Beerman Leen » vr sep 12, 2008 8:22 am

Hallo, Hier even een reaktie van de mama van elise.
Wij wonen ook in nederland en hebben ook TOG aangevraagd. Elise heeft alle kenmerken van achondroplasie. Er is nu vanaf 1/1/2008 een kindertoeslag toegekend van 206 euro per kwartaal bovenop de kinderbijslag. Maar dit is wel een voorlopige toekenning en pas eind 2009 weten we waarschijnlijk of het ook defenitief is. 'kSnap niet dat dat allemaal zo lang moet duren. Enfin voorlopig hebben we het toch en zijn er blij mee.
Maar zoals eerder gezegd kan je dit pas aanvragen als je kindjes binnen de 6 maanden 3 jaar worden. Succes!
Zijn erook mamas die in nederland wonen maar zoals ik in belgië werken? Dan valt er nog wat te regelen.
Een zeer gelukkige mama!

Plaats reactie