Simon

Als nieuw lid van dit forum, zouden wij het erg prettig vinden als u zich aan ons voorsteld, zodat wij weten wie er met ons meekijkt naar onze berichtjes en de foto's van onze kindjes :) !

Moderators: vera, jits27, wendy

Plaats reactie
veerle
Berichten: 11
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 12:45 pm

Simon

Bericht door veerle » do sep 08, 2011 2:14 pm

Even voorstellen,
Ik ben de trotse mama van een zoon van 5 jaar en een tweeling van 7 maanden, Marie en Simon. Simon heeft achondroplasie, zo ben ik op deze website terechtgekomen.
We wonen in West-Vlaanderen, Belgie.

Ik hoop hier het forum weer wat te activeren en zo in contact te komen met andere ouders.

vele groetjes,

veerle

Gebruikersavatar
wendy
Site Admin
Berichten: 259
Lid geworden op: di jan 18, 2005 3:50 pm

Re: Simon

Bericht door wendy » do nov 17, 2011 9:16 pm

Hoi Veerle,

Sorry voor de late reactie! In ieder geval van harte welkom, en wie weet kunnen we het forum wat nieuw leven inblazen :-)
Wat bijzonder zeg, dat één van de tweeling achondroplasie heeft... zit het in de familie?

Groetjes, Wendy (mama van Myrthe, 8 jr, achondroplasie)
Groetjes van Wendy, mama van Myrthe (19-08-2003)

veerle
Berichten: 11
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 12:45 pm

Re: Simon

Bericht door veerle » ma nov 21, 2011 10:10 am

Bedankt voor de verwelkoming!
Ik hoop ook dat het forum weer op gang geraakt!

Tweelingen komen wel voor in de familie, maar in ons geval is het een IVF-tweeling. En aangezien het een 2-eiige tweeling is, hebben ze niet allebei achondroplasie.
Marie heeft het niet, Simon dus wel. Zoals bij de meesten onder ons is het een nieuwe mutatie, achondroplasie komt anders niet voor in de familie.

We hebben met Simon al een weg afgelegd, ondanks zijn 9,5 maanden.
Shunt geplaatst, vernauwing thv achterhoofdsgat operatief verwijderd en ziekenhuisopnames omwille van luchtweginfecties.
Maar 't is een schat van een kereltje en momenteel maakt hij ook motorisch goeie vooruitgangen. Z'n hoofdje rechthouden en opheffen lukt steeds beter en sedert vorige week rolt hij van rug naar buik en weer terug!
Zo kan hij eindelijk ook eens een speeltje van zijn zus afpakken :)

groeten,

veerle

Plaats reactie