Vivian Fokker

Als nieuw lid van dit forum, zouden wij het erg prettig vinden als u zich aan ons voorsteld, zodat wij weten wie er met ons meekijkt naar onze berichtjes en de foto's van onze kindjes :) !

Moderators: vera, jits27, wendy

Plaats reactie
Vivian...
Berichten: 2
Lid geworden op: zo jun 16, 2013 2:03 pm

Vivian Fokker

Bericht door Vivian... » zo jun 16, 2013 2:16 pm

Hai...

Ik ben Vivian en de mama van Noud.
Noud heeft nog een grote zus Senne van bijna 5 jaar en natuurlijk hebben we nog papa Rob.
Het is fijn om te lezen dat er nog meer mensen zijn die ouders zijn van kindjes met AP en hoop hier ervaringen te kunnen lezen,aangezien het voor ons nog nieuw is =-)
Maarrr nu oa waarom ik lid ben geworden.
Noud is 5 maanden en nu mag hij inmiddels lekker aan de fruithapjes.
Alleen mag hij niet zitten en op de arm vind ik zelf niet heel prettig,zouden jullie miss wat tips hebben?

Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes Vivian

veerle
Berichten: 11
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 12:45 pm

Re: Vivian Fokker

Bericht door veerle » wo jun 26, 2013 2:43 pm

Dag Vivian,
welkom op het forum, alhoewel er heel weinig beweging op is.
Eerst even mezelf voorstellen.
Ik ben Veerle, mama van Simon (met achondroplasie) en Marie, nu 2j en 5 mnd, en natuurlijk van grote broer Niels, 7 jaar.

We hebben met Simon al een hele medische weg bewandeld, maar nu is Simon een levendige, actieve peuter die in september al naar de peuterklas mag (we zijn van Belgie, vandaar) samen met zijn tweelingzus.
Om eerst op jouw praktische vraag te antwoorden: we hebben Simon heel lang eten gegeven in de relax voor de fruit-en groentepapjes. Ik had zo'n relax van pericles, die toch wel wat steun gaf. Zo kon hij half liggend toch lekker smullen.
Simon had immers ook al vanaf de geboorte zo'n knikje in zijn ruggegraat. Bovendien heeft het heel lang geduurd voor hij effectief kon zitten. Hij kon veel eerder door het huis sluipen, dan dat hij zelfstandig kon zitten. Nu heeft hij die knik nog steeds: toen hij begon te zitten, werd het precies erger. Nu hij zelfstandig stapt, zie je toch dat zijn rugspieren sterker worden en dat dit visueel betert.

Ik kom hier niet zo vaak, omdat er echt bijna niemand reageert.

Dus als je vragen hebt, mag je altijd mailen: veerle.v@advalvas.be

groeten,

Veerle

Vivian...
Berichten: 2
Lid geworden op: zo jun 16, 2013 2:03 pm

Re: Vivian Fokker

Bericht door Vivian... » ma aug 19, 2013 8:16 pm

Hai Veerle

Bedankt voor je reactie,ik zag idd al dat er niet veel gedaan werd op t forum ;-) dus bedankt voor je mail adres!
Wat ontzettend slecht van mij om nu pas te reageren excuus hiervoor!
Nou doet t goed,hij is inmiddels druk met omrollen van rug naar buik en houdt t steeds langer vol om zijn hoofdje hoog te houden,maar hij vind t prachtig zo kan hij het allemaal eens van een andere kant bekijken hihi.
Tot nu toe hebben we Noud ook in een wippertje fruithapjes gegeven,maar ben te bang dat hij te veel last van zijn rug gaat krijgen dus ben een beetje met een voedingskussen aan t rommelen,maar dat vind ik ook niet alles.

Ach het komt wel goed is even lastig,maar is vast wel een oplossing voor!

Groetjes :-)

veerle
Berichten: 11
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 12:45 pm

Re: Vivian Fokker

Bericht door veerle » di aug 20, 2013 2:52 pm

Dag Vivian,
Wat fijn om te horen dat Noud het zo goed doet! En zo super dat hij z'n hoofdje al kan ophouden!
Zo rond die leeftijd kon Simon dat maar heel kort.
Toe hij 7 maanden was zijn de problemen met z'n longen begonnen, kreeg hij een draintje geplaatst in zijn hoofdje en is hij geopereerd aan een vernauwing aan zijn achterhoofdsgat.
Al deze dingen en de aanhoudende longinfecties, hebben toen zijn ontwikkeling sterk afgeremd.
Maar uiteindelijk gaat het nu goed, kan hij stappen sedert zijn 2j2m en begint hij (eindelijk) meer woordjes te vormen.

Over zijn rug, misschien moet je dit even vragen aan de artsen die Noud opvolgen. Ons hebben ze alvast nooit gezegd dat hij niet mocht zitten, het heeft gewoon ook heel lang geduurd voor hij het kon.
Daarbij, om te eten zitten ze toch niet zo heel lang in het wippertje?
We hebben , omdat Simon een periode in een revalidatiecentrum heeft verbleven, vandaar uit dan een speciale stoel in bruikleen gekregen en er dan ook een laten op maat maken. Zo kon Simon (hij was dan wel al meer dan 1 jaar oud) ook mee aan tafel zitten met ons en kreeg zijn rug bovendien voldoende ondersteuning.

vele groeten,

Veerle

Plaats reactie